Digitale horeca – Een virtuele tour

Bied je gasten een letterlijke nieuwe dimensie aan om je hotel, restaurant of B&B te verkennen! Met onze digitale twin kun je je hotel of restaurant virtueel laten zien aan nieuwe gasten. In deze blog lees je wat een virtuele tour toevoegt aan jouw bedrijf.

De digitale wereld wordt steeds groter en belangrijker. Hierbij speelt VR een grote rol.

Kunst en cultuurgelegenheden zijn tegenwoordig vaak al beschikbaar als virtueel alternatief. Zo kun je een museum bezoeken die zich aan de andere kant van de wereld bevindt. Aan horecagelegenheden biedt deze techniek ook nieuwe kansen. Voor je gasten is het een goede manier om kennis te maken met je zaak. Voor jou biedt het kansen om je onderneming goed te laten zien aan de mensen die op bezoek komen.

Een online verbinding aan de hand van een virtuele tour

Je kunt je hotel of restaurant een virtuele boost geven aan de hand van onze techniek. Trek meer bezoekers en laat gasten zien wat er te doen is bij jou in de buurt. Een voorbeeld:

In Rotterdam en omgeving zijn wij bezig met het opzetten van zo’n verbinding tussen hotels, musea en restaurants. Wikkelboat, één van de B&B’ s die meedoet met dit initiatief, is een unieke plek om te overnachten.

Een virtuele tour bij Wikkelboat

Je wilt als eigenaar natuurlijk laten zien wat er zoal in de buurt te doen is. Daarom kun je in de digitale ruimte van het hotel meer locaties virtueel bekijken, waaronder Brasserie Uit ’t Zuiden. Deze brasserie biedt haar gasten een heerlijk Mediterraans menu voor een goede prijs. Dankzij de virtuele connectie met andere bedrijven in de stad krijgen zij de kans hun zaak te laten zien.

De bedrijven versterken elkaar dus. Hotels, restaurants en musea werken samen in de virtuele ‘wereld’, wat het aantal gasten ten goede komt. Gasten kunnen hun uitstapje tot in de puntjes plannen, musea en restaurants in de buurt bekijken en meteen online reserveren.

Een leuke extra toevoeging

Een digitale kopie van een hotel, museum of restaurant biedt een leuke toevoeging aan je website.

Naast het idee om de horeca in Nederland online te verbinden zijn er nog meer voordelen aan deze techniek. Mensen kunnen op eigen gelegenheid alvast geïnspireerd worden door de mogelijkheden in jouw zaak. Aan de hand van extra content zoals foto’s video’s en zelfs interactieve tours kunnen ze jouw hotel of restaurant ontdekken.

Uit onderzoek blijkt dat mensen sneller geneigd zijn tot koop/reservering over te gaan als er een digitale tour te bekijken is. Dit geldt overigens niet alleen voor de horeca en musea. Ook in de wereld van vastgoed worden huizen sneller verkocht door onze digitale twin. Goed, deze blog gaat daar niet over. Het laat echter wel zien welke meerwaarde een virtuele tour kan hebben.

Op zoek naar een manier om jouw hotel of restaurant een extra boost te geven? Neem contact met ons op en maak een afspraak om een scan te maken!

No responses yet

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Winkelwagen
Geen producten gevonden
Verder winkelen
0