VR bedrijven – een interessante ontwikkeling?

VR bedrijven verschijnen steeds vaker op de radar bij projecten en concepten. Zij bieden een bedrijf een hele nieuwe manier om een concept of idee vorm te geven en te laten zien. Zeker in de wereld van vastgoed en makelaardij zien we VR veel terug. Op Funda kun je als verkoper zelfs je huis laten scannen om verkoop te stimuleren. Ook wij bieden (particuliere) huiseigenaren de kans om hun woning te scannen.

We praten veel over innovatie, dat is een feit. Innoveren is hot, ieder bedrijf dat meegaat met de tijd zet zijn pijlers op modernisering. Maar wat is er nu zo belangrijk aan innoveren binnen je bedrijf? En hoe past het werk van een VR bedrijf daarin?

De Digitale Twin

Als eerst gaan we het hebben over de ‘Digitale Twin’, zoals wij dat noemen. De term ‘Digitale Twin’ houdt in dat er een exacte kopie wordt gemaakt van een ruimte, een soort tweeling dus. Deze ruimte is door de kijker te doorlopen vanaf het scherm van je laptop of telefoon, maar ook met VR. Er wordt gewerkt met een techniek die de exacte maten en vormen overneemt die worden gescand. Aan de hand van een pixelwolk worden de 3D scans aan elkaar gezet waardoor er een naadloze 3D ruimte ontstaat.

In deze ruimte kan extra content worden toegevoegd. Zo kun je een lege ruimte indelen met 3D modellen van meubels en andere accessoires. Op die manier kun je de kijker alvast een voorproefje geven van hoe een ruimte kan worden gevuld. Ook kun je video’s en foto’s in de scan laten plaatsen. Dit om bijvoorbeeld extra uitleg te geven over ruimtes of een interactieve tour te maken voor je kijkers.

Veel bedrijven zetten de ‘Digitale Twin’ ook in als marketingmiddel. Je stimuleert de kijker om tot aankoop of boeking over te gaan, aan de hand van de content die je toevoegt. Zo blijkt uit onderzoek dat mensen zo’n 40% sneller overgaan tot boeking met een digitale twin. Bij de aankoop van vastgoed is dit zelfs 300%. Er is dus geen twijfel over mogelijk dat deze techniek daadwerkelijk een innovatief pluspunt is voor een bedrijf.

VR bedrijven in de praktijk

Hoe VR in de praktijk wordt aangeboden door bedrijven verschilt veel. In de Gaming industrie is VR al een aantal jaren in opkomst. Ze gebruiken daar technieken waarmee getekende beelden en scans worden gemixt. In de game maak je keuzes aan de hand van je eigen bewegingen. Ook pak je dingen op met je handen en kun je 360 graden om je heen kijken.

In gaming zijn vr bedrijven al erg populair

De game industrie heeft ons dus al laten zien welke ongekende mogelijkheden je hebt met VR techniek. Ook in film kun je VR weleens terug zien, short films maken steeds vaker gebruik van de techniek. Op die manier kunnen zij hun project onderscheiden van andere makers. Je kijkt in de film om je heen om te zien wat er allemaal gebeurt, je wordt zo echt meegenomen in het verhaal. Alsof je er zelf bij bent!

Hoe wij met VR bedrijven extra aanzien geven

Als bedrijf laat je zien dat je meegaat met de tijd als je werkt aan innovatie, zo veel is duidelijk. Met VR kun je je bedrijf letterlijk aanbieden in een nieuwe dimensie. Laat je klanten zelf op reis gaan door je bedrijf en waar je voor staat. Een virtuele, interactieve manier van marketing dus.

VR is voor veel mensen nog onbekend terrein, nu is dus het moment om ook mee te gaan in de ontwikkeling. Wij geloven dat over een aantal jaar ieder huis dat te koop staat ook virtueel wordt laten zien. We denken dat binnen 5 jaar ieder museum virtueel beschikbaar is en hotels met de digitale twin te boeken zijn. Dan is in ieder geval wel onze missie.

Laat ook je bedrijf, hotel, café, museum of woning door ons scannen. Geef jouw favoriete plek een nieuwe dimensie en laat mensen virtueel bij je op bezoek komen! Neem hier contact op voor meer informatie of voor een afspraak.

No responses yet

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Winkelwagen
Geen producten gevonden
Verder winkelen
0