Herrie aan de Maas

“Oh nee! Het feest van Anna de Koningh in het Patriciërshuis is gesaboteerd! Kun jij helpen met alles weer in orde te maken? En help je mee met het vinden van de dader? Los verschillende puzzels en quizzen op om erachter te komen wie het feest in het Patriciërshuis heeft gesaboteerd!”

Ons educatieproject met het Patriciërshuis in Dordrecht

De jeugd laten kennismaken met kunst en cultuur is erg belangrijk. Nog belangrijker is het om deze kinderen te inspireren en stimuleren om meer musea te bezoeken. Deze kinderen zijn namelijk de toekomstige museumbezoekers. Zonder hen zullen de vele musea die Nederland heeft niet kunnen blijven bestaan.

Helaas zien we een toenemende daling in het aantal museumbezoekers onder de dertig jaar. Museumbezoek wordt onterecht bestempeld als ‘saai’ en ‘onnodig’. Waarom zouden zij namelijk een museum bezoeken als je de informatie ook online kunt vinden? Dat scheelt een hoop tijd en het is natuurlijk ook nog eens gratis.

Digitale musea als oplossing

Wij hebben deze neerwaartse trend een tijdje met lede ogen aangezien. Als liefhebbers van kunst en cultuur wilden we graag iets doen voor deze sector.

Om die reden zijn wij begonnen met de digitalisering van musea en ander cultureel erfgoed. Het is onze missie om de hele Nederlandse cultuursector te digitaliseren.

Willen de jongeren niet naar het museum komen? Dan brengen wij het museum wel naar hen. En wat blijkt? Na het bekijken van de digitale variant van een museum zijn mensen maar liefst 40% sneller geneigd om ook fysiek langs te komen!

Een digitaal cultuurinitiatief dat dichtbij de kern blijft.

Tijdens het ontwikkelingsproces zorgen wij dat de essentiële informatie en kennis van het museum terugkomt in ons product. Voor jong en oud is er behapbare en interessante informatie beschikbaar.

Daarnaast zorgen wij ervoor dat het online museumbezoek aansluit op het fysieke museum. De bezoeker van het online museum wordt namelijk gestimuleerd om ook in het echt langs te komen. 

Online en fysiek bezoek gaan bij ons altijd hand in hand.

Een mix van interactie en onderzoek

Door een digitaal product te realiseren waarmee interactief kan worden gekeken en geluisterd naar bijzondere verhalen in een museum worden bezoekers gestimuleerd meer te willen weten over wat ze hebben gezien of gehoord.

Die onderzoekende houding wordt door middel van bijvoorbeeld quizvragen of spellen getest. In het geval van het Patriciërshuis is de digitale rondleiding gericht op kinderen van 8-12 jaar, maar is er ook een rondleiding beschikbaar voor (jong)volwassenen.

Herrie aan de Maas – kindertour

De digitale rondleiding voor kinderen is door Binnen Bij Mij in samenwerking met Het Patriciërshuis opgezet. Dit educatieproject is de eerste van velen die wij op de markt willen brengen.

Door speelse elementen te koppelen aan historische kennis en huidige problemen willen wij jonge mensen bewust maken van de bijzondere loop van de geschiedenis.

Zo is ‘Herrie aan de Maas’ een kindertour waarin verteld wordt hoe het leven van vrouwen er in de 17 en 18e eeuw uit zag. Op school leer je wel over bijvoorbeeld Johannes en Cornelis de Witt, maar de rol van vrouwen uit die tijd wordt minder benoemd.


Winkelwagen
Geen producten gevonden
Verder winkelen
0